Projekt modernizacji i elektryfikacji linii kolejowej Ełk – Giżycko – Korsze z udziałem firm Budimex i Victor Energy

Projekt modernizacji i elektryfikacji linii kolejowej Ełk – Giżycko – Korsze z udziałem firm Budimex i Victor Energy

Polskie Linie Kolejowe PKP S.A. są w trakcie organizowania prac nad linią kolejową Ełk – Giżycko – Korsze. Wojewoda Warmińsko-Mazurski, Radosław Król uczestniczył w spotkaniu, na którym omówione zostały kluczowe kwestie związane z projektem elektryfikacji linii kolejowej numer 38 na odcinku między Giżyckiem a Korszami. Całościowy plan obejmuje modernizację trasy o długości około 100 kilometrów.

Konsorcjum firm Budimex S.A. i Victor Energy Sp. z o.o. podpisało umowę z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., której przedmiotem jest zaprojektowanie i budowa nowych podstacji na linii kolejowej nr 38 na odcinku Ełk – Korsze. Jest to część projektu noszącego nazwę „Prace na linii kolejowej nr 38 na odcinku Giżycko – Korsze wraz z elektryfikacją”. Kontrakt opiewa na kwotę 233 milionów złotych netto, a finansowanie jest możliwe dzięki funduszom z Krajowego Programu Odbudowy. Prace mają być zakończone do pierwszego kwartału 2026 roku.

Na odcinku Ełk – Giżycko, firma Aldesa jest odpowiedzialna za realizację zadania o wartości 649 milionów złotych netto. Projekt otrzymał dofinansowanie unijne z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko w kwocie 499 milionów złotych. Firma Torpol natomiast zajmuje się pracami na odcinku Giżycko – Korsze, które kosztują 876 milionów złotych netto. Te prace również są finansowane z Krajowego Programu Odbudowy.

Inwestycja ma na celu zapewnienie szybszej i bardziej efektywnej podróży dzięki elektryfikacji linii, co stanowi jeden z głównych aspektów modernizacji. Eliminuje to konieczność zmiany lokomotywy z elektrycznej na spalinową, co skróci czas przejazdu. Dzięki temu podróżni skorzystają z dodatkowych 14 stacji i przystanków, a perony zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.