Elektryfikacja linii kolejowej: Giżycko-Korsze na horyzoncie

Elektryfikacja linii kolejowej: Giżycko-Korsze na horyzoncie

Nowa linia kolejowa łącząca Giżycko z Korszami będzie wymagać ułożenia aż 40 km nowych torów – to jedno z założeń umowy, którą podpisano dzisiaj. Projekt przewiduje elektryfikację tego odcinka, co jest częścią większych działań na rzecz modernizacji infrastruktury kolejowej w regionie.

Inwestycja ta nie jest tanim przedsięwzięciem. Jak zapowiedział Andrzej Bittel, sekretarz stanu w ministerstwie infrastruktury, całość prac pochłonie około 1 miliarda złotych. Podkreślił jednak, że inwestycja ta jest bardzo ważna dla całego regionu i stanowi naturalną kontynuację wcześniejszych działań. Przywołując przykład linii z Ełku do Giżycka, Bittel wyraził nadzieję na całkowitą modernizację sieci kolejowej.

Ireneusz Merchel, prezes zarządu PKP PLK, podkreślił, że obecna inwestycja to tylko jeden z elementów szeroko zakrojonych prac modernizacyjnych w regionie. Wśród planowanych działań znajduje się m.in. przebudowa stacji Ełk i Olsztyn, modernizacja linii od Ełku do Giżycka czy przebudowa stacji w Ostródzie. Merchel wspomniał również o przyszłych planach na przebudowę linii Czerwonka-Mrągowo-Mikołajki – Orzysz.

Podczas ceremonii podpisania umowy obecny był również były wiceminister infrastruktury, Jerzy Szmit, kandydat PiS w wyborach do Sejmu. Przypomniał on, że kiedyś podróżowanie na Mazury odbywało się głównie za pomocą kolei, co podkreśliło znaczenie modernizacji infrastruktury kolejowej dla tego regionu.